Co możemy wybierać do jedzenia jako zdrowe słodycze?

Prawdą jest, że powszechnie wiadomo, iż dzieci uwielbiają prawie wszystkie słodycze. Powszechnie wiadomo, że zbyt duża ilość cukru może być szkodliwa. Coraz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę, dlatego poszukuje zdrowych i smacznych smakołyków dla dzieci. Ale czy słodycze, które są zazwyczaj zarówno pyszne, jak i zdrowe?

Co może stanowić zdrowe słodycze?

Często pomysł na zrobienie słodkiej i zdrowej przekąski jest prosty. Dlatego nie ma potrzeby kupowania gotowych produktów, można natomiast przygotować własne produkty w domu. Zaletą samodzielnego przygotowania słodkiej przekąski dla dziecka będzie wiedza, co się w niej znajduje. Do przygotowania takich smakołyków można również wykorzystać dzieci. Może to sprawić, że będą lepiej smakować.

Ile cukru potrzebujemy w naszej codziennej diecie?

Prawdopodobnie nie ma ani za mało, ani za dużo cukru, ponieważ jedno i drugie może prowadzić do zakłócenia procesów zachodzących w organizmie. W związku z tym może to prowadzić do wielu poważnych chorób, takich jak cukrzyca. Jak dużo cukru powinniśmy zatem spożywać? Eksperci żywieniowi ustalą konkretne normy zapotrzebowania organizmu na poszczególne składniki odżywcze. Ponieważ cukier zapewnia nam witalność, normy te uwzględniają również potrzeby dzieci. To pokazuje, że pochodzi z węglowodanów. Wszystkie diety powinny dostarczać 45-65% energii. Należy jednak pamiętać, że specjalne zalecenia mówią, że w diecie dorosłych, dzieci i młodzieży ilość cukru prostego nie musi przekraczać 10% tej wartości, a ilość cukru dodanego nie powinna przekraczać 5%.

Jakie słodycze są zazwyczaj zdrowe?


Wydaje się, że nie ma takiego czynnika jak zdrowe słodycze. Ale to może być błędne przekonanie. Wielu producentów węglowodanów dokładnie to przeanalizowało i być może uda się dostać produkty słodzone ksylitolem lub stewią, które są znacznie zdrowsze niż glukoza. Ponadto, zamiast czekolady mlecznej, można użyć na przykład produktów o wysokiej zawartości kakao w proszku. Warto więc szukać na półkach sklepowych zdrowych słodyczy i czytać ich marki, bo producenci często używają wszystkich nazw na pokuszenie, ale składniki produktów zawsze są złe.

Czy zdrowe słodycze możemy przygotować samodzielnie?

Zdrowe słodycze można również przygotować w domu. Niekoniecznie muszą one polegać na klasycznych słodyczach. Może to być np. domowe ciasto kanapkowe na bazie np.:

  • suszonych owoców,
  • orzechów,
  • z dodatkiem kakao,
  • domowych płatków śniadaniowych.

Jednym z ulubionych słodyczy dzieci może być czekoladowe masło orzechowe.