Zadbaj o swoje zdrowie i dobre nawyki żywieniowe

Szczupła sylwetka to nie tylko kwestia estetyki

Wiele osób marzy o zrzuceniu kilku kilogramów, powrocie do formy lub posiadaniu ładniejszej sylwetki. Słusznie, choć powodem do zmian niekoniecznie muszą być względy estetyczne. Dużo ważniejsze jest nasze zdrowie. Prawidłowa masa ciała zmniejsza ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego, wad postawy i bólów stawów oraz kośćca. Walcząc o ładniejszą sylwetkę, warto zadbać o wyrobienie sobie dobrych nawyków. Wybieraj zdrowe słodycze, unikaj objadania się, korzystania z używek i tłustych potraw. Staraj się wprowadzić do swojej codzienności aktywność fizyczną. Co jeszcze warto robić, żeby zadbać o swoje zdrowie?

Unikaj stwierdzenia “jestem na diecie”

Wielu z nas “bycie na diecie” kojarzy się z masą wyrzeczeń i przestrzeganiem rygorystycznego jadłospisu. A przecież nie o to chodzi! Postaraj się myśleć o diecie, jak o codziennym sposobie odżywiania się. Wyrób sobie dobre nawyki, które pozwolą ci na stałe zmienić swoje życie. Tylko zmieniając swój sposób myślenia, jedzenia i codziennego trybu życia możesz osiągnąć pozytywne efekty. W jaki sposób możesz zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie? Przedstawiamy krótką listę wskazówek, które pomogą ci wyrobić sobie dobre nawyki.

Pij dużo wody. Odpowiednie nawodnienie jest bardzo istotne dla dobrego samopoczucia oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu. Postaraj się wyrobić sobie nawyk regularnego picia wody. Najlepiej zawsze mieć przy sobie butelkę lub szklankę z wodą i popijać z niej małymi łykami co 20-30 minut. Odpowiedni poziom nawodnienia pomoże ci uniknąć podjadania między posiłkami.

Wybieraj zdrowe słodycze i mniej kaloryczne przekąski. Oczywiście zjedzenie od czasu do czasu tabliczki czekolady, fast fooda lub paczki chipsów nie jest niczym złym. Ważne jednak, by postarać się ograniczyć jedzenie między posiłkami. A jeśli czujesz, że “masz na coś ochotę,” postaraj się wybierać zdrowe słodycze lub przekąski, takie jak np. ciastka owsiane, orzechy lub sałatka owocowa.

Ruszaj się! Choć dieta jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia, to bez aktywności fizycznej nie będziesz zdrowy. Codzienny spacer, wybranie schodów zamiast windy, krótki trening na macie. A może zapiszesz się na siłownię lub jakieś zajęcia? Wszystko zależy od twoich potrzeb i upodobań. Ważne, żebyś pamiętał o codziennej dawce ruchu. Dzięki temu poprawisz swój metabolizm, pracę układu krążenia i samopoczucie.

Jedz zbilansowanie. Im więcej różnych produktów – tym lepiej. Próbuj nowych smaków, gotuj potrawy, których wcześniej nie jadłeś. Różnorodna dieta pomoże ci dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych.